Vasemmiston syyspiirikokous Tampereella - puheenjohtaja vaihtui

29.11.2014

Vasemmiston eduskuntavaaliehdokkaita näytillä piirikokouksessa

Vasemmistoliiton Pirkanmaan piirin puheenjohtaja vaihtui. Puheenjohtajaksi valittiin Sinikka Torkkola, joka on aikaisemmin toiminut piirin varapuheenjohtajana. Varapuheenjohtajiksi valittiin edellinen puheenjohtaja Kalle Hyötynen ja lempääläläinen Tuula Linnusmäki. Pirkkalasta piirihallitukseen valittiin Harri Aalto. Kaikki valinnat olivat yksimielisiä.

Piirikokouksessa esiteltiin Vasemmiston 19 eduskuntavaaliehdokasta (kuva). Kaikki eivät olleet päässeet paikalle. Pirkkalasta ehdokkaana on Harri Aalto (kolmas oikealta).

”Työvoimapulan harhasta työllisyyden hoitoon”

Piirikokous lausui julki sen tosiasian, että työttömyys ei aiheudu työmarkkinoiden väitetyistä jäykkyyksistä taikka työvoiman tarjonnan vähäisyydestä, vaan yksinkertaisesti siitä, että ei ole tarpeeksi työpaikkoja. Tämän pitäisi olla itsestään selvää, mutta valtamediassa esitetään toistuvasti aivan muunlaisia, kieroutuneita selityksiä työttömyydelle. Vasemmisto katsoo, että yritysten toimintaedellytyksiä ja sitä kautta mahdollisuuksia työllistää parannetaan kehittämällä liikenneyhteyksiä, lisäämällä asuntorakentamista ja siirtymällä uusiutuvan energian käyttöön.