Presidenttiehdokas Kyllönen tapasi äänestäjiä Pirkkalassa

12.1.2018

Presidenttiehdokas keskusteli kansalaistapaamisessa äänestäjien kanssa
Monenlaiset asiat puhuttivat paikalle tulleita äänestäjiä

Vasemmiston presidenttiehdokas Merja Kyllönen tapasi äänestäjiä Pirkkalassa. Pirkkalan Vasemmistoliitto oli laittanut kauppakeskuksessa pöydän ns. koreaksi ja tarjosi pullakahvit kaikille kiinnostuneille. Ja mikäs oli tarjotessa, kun vieraana oli valtakunnallinen julkkis, presidenttiehdokas.

Kyllönen keskusteli puolentoista tunnin ajan ihmisten kanssa monenlaisista asioista. Toisia huoletti ihan oma arjen pärjääminen, toisia maahanmuutto ja siihen liittyvät asiat. Ilmastonmuutoksen vaikutukset niin täällä Suomessa kuin muuallakin, eriarvoistuminen seurauksineen sekä turvallisuuskysymykset kaikessa laajuudessaan puhututtivat.

Kyllösen selvästi muita presidenttiehdokkaita laajempi turvallisuusnäkemys sai hyväksyntää. Asevarustelua kiihdyttämällä ei tulevaisuuden uhkakuvista selvitä, vaan tilanne vain pahenee.

Useissa puheenvuoroissa tuli esiin paljon julkisuuttakin saanut työttömyysturvaan vuoden alusta liitetty ns. aktiivimalli. Siihen ei ymmärrystä paikalla olijoilta paljoa löytynyt.