Pirkkalan vasemmisto jatkaa tutuin voimin

14.3.2018

Pirkkalan Vasemmistoliiton vuosikokouksessa 11.3. valittiin puheenjohtajisto ja johtokunta. Yhdistyksen puheenjohtajana jatkaa Jouni Kallioluoma. Varapuheenjohtajana toimii edelleen Rauno Lehtinen sekä sihteerinä ja rahastonhoitajana Marketta Hyvärinen. Johtokunnan muut jäsenet ovat Senni Almusa, Jouko Koivunen, Mikko Kuoppa, Hannele Ranta ja Jouni Rasi.

Vuosikokouksen jälkeen saimme vieraaksemme perusturvajohtaja Paula Paavilaisen. Puhetta oli luonnollisestikin mm. sotesta. Se on pitkittyessään ja mutkistuessaan aiheuttanut Pirkkalan tapaisille kasvukunnille ongelmia, koska uusia satsauksia ei oikein saakaan tehdä. Samalla Pirkkala on kuitenkin Suomen toiseksi nopeimmin vanhentuva kunta.  Paavilainen kertoi, että Pirkkalan eläkeläisistä noin 20 % sinnittelee takuueläkkeen varassa. Todettiin, että vaikka Pirkkalassa keskimääräiset eläkkeet ovat seutukunnan korkeimmat, takuueläkkeen varassa elävälle eurokin on iso raha. Sen soisi kaikkien päättäjien muistavan esimerkiksi, kun terveyskeskusmaksuista ja muista taksoista päätetään.