Vasemmisto aloitti syyskauden Sankilassa

26.8.2018

Pirkkalan vasemmiston johtokuntaa Sankilan kartanon edustalla.
Kuva Marketta Hyvärinen
Pirkkalan vasemmiston johtokuntaa Sankilan kartanon edustalla. Kuva Marketta Hyvärinen

Pirkkalan vasemmiston johtokunta kokoontui lauantaina 25.8. viettämään lämmintä kesäpäivää Sankilaan. Ohjelmassa oli vapaamuotoista keskustelua ja syyskauden toiminnan suunnittelua. Maakuntavaalit eivät tulleetkaan syksyksi, joten eduskuntavaalit ovat seuraavat vaalit keväällä. Niihin pitää valmistautua, koska nykyisen hallituskoalition politiikka ei saa jatkua.

Sankilan päärakennukseen tutustuttiin ja todettiin, että se sopisi mm.  aika monenlaiselle kulttuuritoiminnalle. Sankila voisi myös olla yksi portti Pyhäjärvelle ja tarjota mm. järven käyttöön liittyviä palveluja. Pidimme hyvänä ideoita Sankilan peltoalueiden palstaviljelystä ja kesäkahvilasta.

Päärakennus voisi olla järkevää vuokrata jollekin toiminnan järjestäjälle. Myyntiä emme kannata, koska alue on niin keskeinen, että se kannattaa pitää kunnan omistuksessa. Samalla ihmeteltiin sitä, että Sankilan päärakennus tai väentupa eivät ole julkisesti varattavissa kuntalaisten käyttöön.

Syksyn toimintaa suunniteltiin sen verran, että pidämme Suupantorilla sote-henkisen toritapahtuman lauantaina 22.9. klo 11-13. Torilla on samaan aikaan myös SPR viettämässä nä'lkäpäivää ja Sankilan kyläyhdistyksen markkinat, joten hulinaa riittää.

Marraskuussa pidettävään joulunavaukseen osallistumme myös perinteiseen tapaan.