Pirkkalan vasemmisto torilla syyskuussa

27.9.2018

Vasemmiston tarjoama kahvi lämmitti tuulisella Suupantorilla poikenneita

Viime lauantaina 22.9. oli torilla samaan aikaan liikkeellä useampikin toimija. Pirkkalan vasemmisto virittäytyy jo pikkuhiljaa ensi vuonna tuleviin eduskuntavaaleihin.

Tuulisella torilla kävijöitä ei ollut ihan tungokseksi asti, mutta monen eri-ikäisen kahvilla käyneen mielessä oli se, että nykyiseen valtakunnan menoon pitää saada muutos. Hyväosaisia on kovasti palkittu hyväosaisuudestaan ja köyhiä kuritettu köyhyydestään. Sipilän porvarihallitus on johdonmukaisesti toteuttanut oikeistolaisen ihmiskuvan mukaista politiikkaa; jokainen on oman onnensa seppä: Rikkaaseen perheeseen syntynyt on ansainnut rikkautensa. Köyhä ja työtön taas on itse syyllinen tilaansa.

Vasemmisto haluaa toteuttaa aivan toisenlaista politiikkaa. Jokaisella ihmisellä on ihmisarvoinen oikeus tulla toimeen ja yhteiskunnan pitää huolta siitä, että tämä toteutuu. Ensi eduskuntavaaleissa nämä ihmiskuvat taas ovat puntarissa. Jatketaanko nykyistä syöksyä kohti yhä suurempia tuloeroja, ahneuden ylivaltaa, eriarvoistumista ja yhteiskunnallisia jännitteitä vai pidetäänkö kaikista huolta. Puretaanko hyvinvointivaltio lopullisesti vai mennäänkö kohti tasa-arvoisempaa ja ihmisarvon turvaavaa maailmaa? Jokainen ääni ratkaisee.