Pirkkalan Vasemmiston johdossa vähäisiä muutoksia

22.3.2013

Pirkkalan Vasemmistoliiton vuosikokous valitsi johtoon pääosin samat henkilöt, kuin aikaisemmin. Puheenjohtajana jatkaa Jouni Kallioluoma. Varapuheenjohtajana toimii edelleen Rauno Lehtinen. Sihteerinä ja taloudenhoitajana jatkaa Arja Jokelainen. Muut hallituksen jäsenet ovat Harri Aalto, Mikko Kuoppa ja uutena jäsenenä Marketta Hyvärinen.

Kokouksessa keskusteltiin myös hallituksen kehysriihen tuoreista ratkaisuista. Kuntien vastuuta pitkäaikaistyöttömyyden hoidossa lisätään vuoden 2015 alusta. Nykyisen 500 päivän sijasta kunnan ns. sakkomaksut alkavat jo 300 päivän työttömyydestä. Viime vuonna Pirkkala maksoi näitä maksuja 426.407 euroa. Työllistämistoimin kunta välttäisi maksut.

Vasemmisto on jatkuvasti ollut aloitteellinen työllisyydenhoitoasioissa. Vaadimme kunnalta edelleen todellisia toimia ja ryhtiä työllistämisessä. Nyt päätetty maksu-uudistus tulee merkittävästi lisäämään kunnan menoja, ellei työllisyyden hoidossa onnistuta.

Vaikka uudistus tulee voimaan vuonna 2015, on toimeen ryhdyttävä nyt.